marți, ianuarie 06, 2009

filmul de aceasta seara.

M-am gandit ca, pe blog, in afara de muzici, vreau sa impart si alte trufandale, cum ar fi cinema, arhitectura, putintica literatura, desene, crafts, pisici, jucarii.. paregzamplu.
In seara asta avem film. Primul regizat de Malaele, Nunta Muta, lansat de curand. Un film unde poantele bune alterneaza cu situatiile tragice rapid, fara aviz. E micul univers de la tara unde a disparut timpul, realitatea istorica e luata in balon impreuna cu actorii ei, unde personajele sunt pregatite pentru orice, sex, suicid, nunta, moarte, circ, arest, dramele sunt tratate firesc ca parte din viata si fara prea multe lacrimi. Actorii sunt alesi pe spranceana si pusi foarte bine in rolurile lor. Ca un mic exemplu, tot filmul, Buciuceanca si Rebengiuc nu spun nimic, dar nu poti sa le uiti rolurile. Nu extraordinar neaparat ca subiect. A fost o supriza sa gasesci n film elemente de fantastic cum nu prea am vazut in cinema-ul nostru de dupa revolutie. Aici Malaele si-a dat drumul la imaginatie, eu cred ca a copt multa vreme nunta asta. I se cunoaste amprenta, mai ales in secventele filmate in dupa tipicului comediilor mute cu Chaplin , dar sunt atat de bine integrate. Am gasit si ingrediente Fellini, si putin Mihalkov.
Poate se cunoaste putin cam apasat ca un om de teatru s-a apucat sa faca film.
Un inceput bun totusi, le astept pe urmatoarele, sper mai legate. Oricum, merita vazut.



ps1: trailer-ul e prost facut, dar n-am gasit altul..
ps2: si iata ce mi-a scris un coleg: Ion: se pare ca povestea din nunta muta e una reala, povestita lui malaele de catre proful lui de actorie - octavian cotescu. ce-a iesit e viziunea lui malaele asupra povestii, pe jumatate adevarate. a ales sa faca un film de public si nu unul de festival, iar felul cum a transpus cei 45 de ani de comunism in care romanii si-au pastrat, in liniste, traditiile si umorul...genial.

Niciun comentariu: