luni, noiembrie 05, 2012

Sfantul Nicolae la mine in casa.
































Ea este prima mea icoana. 
Am promis Sfantului Nicolae (sunt botezata si Nicoleta) ca o voi face, acum multi ani, inainte sa dau admiterea la Arhitectura. Evident, dupa ce m-am vazut cu sacii in caruta, am amanat onorarea promisiunii. Insa nu am uitat. Acum, la final de facultate, m-am tinut de cuvant. 
Ieri am luat-o de la sfintit si am adus-o acasa. 
Este realizata pe sticla dupa un izvod creat de Matei (Timforea) Purcariu la 1894. Cea originala se afla in patrimoniul Muzeului Taranului Roman, iar descrierea din fisa CIMEC este urmatoarea: "Icoana prezintă pe Sfântul Nicolae din Patara (Asia mică), patronul copiilor, stând pe tron cu Evanghelia în stânga şi binecuvântând cu dreapta. Sfântul este îmbrăcat în haine de arhiereu cu haină, patrafir şi bederniţă. Tronul cu decoraţii baroce şi arabescuri. La picioarele sale cele trei fete sărace de o parte şi tatăl acestora, în genunchi, de cealaltă. Deasupra, pe nori, Fecioara Maria îi întinde un omofor şi Iisus Hristos cu Evanghelia îl binecuvântează. Chenarul cu motive florale stilizate specifice lui Ţimforea – flori albe cu câte şase petale alternate ritmic cu cercuri cu puncte în interior. La colţuri flori stilizate. Pe câmp apar două flori suprapuse, cu tije lungi cu frunze dispuse simetric de o parte şi alta – motiv specific numai lui Ţimforea."


Niciun comentariu: